June 12, 2020 0

Η ψηφιακή παραγωγή και η χρήση πολυμέσων επιταχύνεται στη νέα πραγματικότητα της πανδημίας COVID-19. Ιδιαίτερα στο τομέα της μουσικής. Είναι πιο απλό να γράφετε και να παράγετε ψηφιακά μέσα που καταναλώνονται σε μικρά τμήματα, όπως ένα τραγούδι, σε σχέση με άλλες μορφές όπως μια ταινία ή ένα παιχνίδι. Επομένως, μήνες αποκλεισμού, μικτά συναισθήματα και απομόνωση τόσο για δημιουργούς μουσικής όσο και για θαυμαστές, τροφοδοτούν καινοτομίες.

Δημιουργία μουσικής

Η μουσική είναι εγγενώς δημιουργική και υπάρχει συνεχής συνεργασία μεταξύ καλλιτεχνών, τραγουδοποιών και παραγωγών. Αλλά επειδή τώρα η μόνη επιλογή για τους περισσότερους είναι να συνεργαστεί ουσιαστικά, αυτό που συνέβαινε σε ένα στούντιο ηχογράφησης ή μια συνεδρία γραφής γίνεται όλο και περισσότερο σε ζωντανές συνεδρίες βίντεο και μέσω της ανταλλαγής στίχων και αρχείων μουσικής.

Σύμφωνα με τον Guy Moot, Co-Chair και CEO της Warner Chappell Music, δεν μπορείτε να αντικαταστήσετε τη σύνδεση που έχετε από το να είστε στο στούντιο. “Ο αυθορμητισμός αυτών των προσωπικών συνεδριών είναι ουσιαστικό μέρος της δημιουργικής διαδικασίας. Ωστόσο, ήταν υπέροχο να βλέπουμε τους συγγραφείς μας να προσαρμόζονται και να συνεχίζουν να συνεργάζονται σε αυτόν τον νέο εικονικό κόσμο.” Για παράδειγμα, η Warner Chappell καινοτομεί συνδέοντας εξ αποστάσεως την κοινότητά της. Ο Moot πρόσθεσε: “Έχουμε σχηματίσει αρκετές εικονικές κατασκηνώσεις και συνεδρίες τραγουδιού με τους δημιουργούς να συμμετέχουν από όλο τον κόσμο. Ο συγγραφέας μας Skyler Stonestreet συμμετείχε πρόσφατα σε μια εικονική συνεδρία Zoom με τους Whitney Phillips, Freddy Wexler και Gian Stone. Από τη συνάντηση, δημιουργήθηκε το τραγούδι Stuck with U των Ariana Grande και Justin Bieber, το οποίο έφτασε στο νούμερο 1 στο Billboard Hot 100.

Μόλις το τραγούδι γράφεται και η εστίαση μετατοπιστεί στην παραγωγή, τη μίξη και το mastering, το τελικό έργο μπορεί να ολοκληρωθεί στο στούντιο ενός δημιουργού, αρκεί οι μεμονωμένες ηχογραφήσεις να γίνονται σε υψηλή ποιότητα. Ολα μπορούν να αναμιχθούν ψηφιακά με μικρή ή καθόλου υποβάθμιση.

Ωστόσο, η παραγωγή ενός μουσικού βίντεο υψηλής ποιότητας έχει αποδειχθεί πιο δύσκολη κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το να φέρεις μαζί ερμηνευτές, σκηνοθέτες βίντεο και ένα πλήρες συνεργείο είναι ένας κοινός τρόπος δημιουργίας μουσικών βίντεο, αλλά όχι μια καλή επιλογή στην εποχή της κοινωνικής απόστασης.

Μία εναλλακτική λύση είναι η εμφάνιση περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες, όπως το βίντεο του Stuck with U, το οποίο συνδυάζει σκηνές ανθρώπων (και σκύλων) που έχουν κολλήσει στο σπίτι με το αγαπημένο τους πρόσωπο.

Μια άλλη επιλογή είναι η εγγραφή βίντεο σε απλές πραγματικές ρυθμίσεις ή ρυθμίσεις στούντιο. Στις αρχές Ιουλίου, η καλλιτέχνης και τραγουδοποιός Tayla Parx κυκλοφόρησε το βίντεο του Dance Alone, το οποίο και βιντεοσκόπησε από το σπίτι της κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Ο φωτισμός ήταν σπιτικός, χρησιμοποιώντας έξυπνα φώτα που είχε εγκαταστήσει στην αρχή της remote εργασίας. “Είμαστε όλοι κολλημένοι μέσα, ενώ αντιμετωπίζουμε το να είμαστε μακριά από τους αγαπημένους μας περισσότερο από το συνηθισμένο“, δήλωσε η Parx. “Χρειαζόμαστε ανθρώπινη σύνδεση, αλλά τουλάχιστον όταν βρίσκεστε στο σπίτι χορεύοντας στις πιτζάμες σας ενώ ακούτε το αγαπημένο σας τραγούδι, αισθάνεστε λίγο λιγότερο μόνος. Έχετε τη μουσική για συντροφιά.

Κατανάλωση μουσικής

Οι αναγκαστικές καινοτομίες στη δημιουργία μουσικής ακολουθούνται φυσικά από αλλαγές στην κατανάλωση μουσικής, καθώς η πανδημία διακόπτει στρατηγικές προώθησης και δημιουργίας εσόδων από τη μουσική. Για παράδειγμα, οι εικονικές συναυλίες προσελκύουν όλο και περισσότερο νέο κοινό που δεν έχει την επιλογή να παρακολουθήσει μια ζωντανή συναυλία.

Στη σειρά διαδικτυακών σεμιναρίων του Πανεπιστημίου Pepperdine την Τρίτη για το μέλλον των μέσων ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας, η Rebecca Warfield, Global Head of Strategic Partnerships for Looped, περιέγραψε πώς η πλατφόρμα της εταιρείας επιτρέπει σε έναν καλλιτέχνη να δημιουργήσει έναν εικονικό χώρο και να πουλήσει γενικά εισιτήρια και εισιτήρια VIP στην εκδήλωση.  Καλλιτέχνες όπως η Bebe Rexha, η Meghan Trainor και οι Chainsmokers έχουν φιλοξενήσει εκδηλώσεις στο Looped. «Άτομα από όλο τον κόσμο συνεχίζουν να εκτιμούν μοναδικές εμπειρίες, όπως να συνδέονται εξ αποστάσεως με τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες και να αποκτούν πρόσβαση σε αποκλειστικές διαδικτυακές εκδηλώσεις με κοινότητες που έχουν την ίδια γνώμη».

Όσον αφορά την προώθηση της μουσικής και τη διάδοση του περιεχομένου, οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων για κινητά όπως το Tik Tok παρέχουν νέους τρόπους για να γίνουν viral τα τραγούδια. Δείτε, για παράδειγμα, ένα βίντεο που δημιούργησε fan του Drake Toosie Slide.

Leave a Reply