July 11, 2020 0

Φανταστείτε μια μεγάλη εταιρεία. Έχετε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και στη συνέχεια όλα τα τμήματα. Ο καλλιτέχνης είναι η εταιρεία. Είναι η επιχείρηση, είναι το εμπορικό σήμα, είναι το προϊόν. Ο manager είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας και διαχειρίζεται όλα τα τμήματα εντός αυτής.

Τα τμήματα αποτελούνται από όλους όσους είναι στην ομάδα των καλλιτεχνών ή στον κλάδο που επιθυμεί να συνεργαστεί με τον καλλιτέχνη, από την δισκογραφική έως τον υπεύθυνο εκδόσεων ή τους υπεύθυνους ασφαλείας ή και απλά το προσωπικό του κλάδου. Και όταν δεν υπάρχουν τμήματα, ήτοι ομάδα, τότε ο manager αναλαμβάνει αυτούς τους ρόλους μέχρι να μπορέσει να τα δημιουργήσει. Ωστόσο, ταυτόχρονα, δεν είναι μόνο ο manager. Και ο καλλιτέχνης πρέπει να αναλάβει κάποιους ρόλους για να χτίσουν την επιχείρηση.

Ο σύνδεσμος

Με μια άλλη έννοια, ο manager είναι ο μεσολαβητής μεταξύ του καλλιτέχνη και του υπόλοιπου κόσμου. Οι managers λειτουργούν ως «buffer» μεταξύ της βιομηχανίας και του καλλιτέχνη, οπότε ο τελευταίος μπορεί να αξιοποιήσει την αφαίρεση μίας υποχρέωσης και να επικεντρωθεί στην τέχνη του.

Ο συνεργάτης

Όποια και αν είναι η κατάσταση, ο καλλιτέχνης και ο manager συνεργάζονται σε όλα. Όταν είναι η περίπτωση τέτοια μπορεί και να είναι ανταγωνιστικοί συνεργάτες. Αποφασίζουν τα πάντα μαζί. Ως manager, είναι βασικά business διευθυντής και ο καλλιτέχνης είναι ο creative διευθυντής.

Η σχέση καλλιτέχνη – manager

Τώρα όλες οι σχέσεις καλλιτέχνη και manager είναι διαφορετικές. Θα ακούτε συχνά ότι μοιάζει πολύ με έναν γάμο. Αυτό συμβαίνει επειδή είστε σε συνεργασία, διευθύνετε μια επιχείρηση μαζί. Επικοινωνείτε κάθε μέρα, τουλάχιστον όταν ο καλλιτέχνης είναι ενεργός. Αλλά όπως κάθε σχέση ή συνεργασία, το καθένα είναι μοναδικό. Έτσι, ένα τεράστιο μέρος της σχέσης καλλιτέχνη-με-manager είναι η αλληλοκατανόηση και η εργασία μαζί με έναν τρόπο που να λειτουργεί και για τους δύο σας.

Μερικές φορές οι καλλιτέχνες θέλουν μεγαλύτερο ρόλο στην επιχειρηματική πλευρά, μερικές φορές οι καλλιτέχνες δεν θέλουν να έχουν καμία σχέση με την επιχειρηματική πλευρά. Μερικές φορές οι διαχειριστές είναι πολύ δημιουργικοί και βοηθούν με τα τραγούδια και την επωνυμία, μερικές φορές είναι απαίσιοι στο συντονισμό, αλλά καταπληκτικοί στο να κλείνουν προσφορές. Το θέμα είναι ότι όλα έχουν σχέση με τη γνώση των δυνάμεων και των αδυναμιών σας, τη συνεννόηση για να μεγαλώσετε και την εύρεση άλλων ταλαντούχων ανθρώπων για να καλύψετε τυχόν κενά.

Manager ως A&R

Με την πάροδο του χρόνου, οι διαχειριστές έχουν γίνει όλο και πιο σημαντικοί φορείς λήψης αποφάσεων και επενδυτές. Με όλο και μικρότερη συμμετοχή μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών και οικονομική υποστήριξη, οι διαχειριστές ανέλαβαν όλο και περισσότερο το ρόλο των record labels. Είτε ξεκινώντας τη δική τους είτε επενδύοντας οικονομικά στην καριέρα του καλλιτέχνη, ή αναλαμβάνοντας όλο και περισσότερο τους ρόλους διευθυντών μάρκετινγκ ή της A&R (που σημαίνει Artist και Repertoire, που ουσιαστικά σημαίνει ανάπτυξη του καλλιτέχνη, της μουσικής και της μάρκας τους). Τώρα περισσότερο από ποτέ, ο manager είναι πιο πιθανό να γεμίσει αυτές τις θέσεις.

Ο προστάτης

Οι managers πρέπει επίσης να είναι καλά εξοικειωμένοι με την «προστασία» των πελατών τους. Είναι σημαντικό να είναι σε θέση να είναι καλός κριτής για τις ευκαιρίες που πρέπει και δεν πρέπει να συμμετέχουν οι καλλιτέχνες του. Πρέπει πάντα να έχει κατά νου ότι ορισμένες ευκαιρίες θα μπορούσαν να βλάψουν την καριέρα τους και άλλες θα μπορούσαν να κάνουν την φήμη τους να ευδοκιμήσει.

Ο Συντονιστής Στρατηγικής Καριέρας

Όσον αφορά τα καθήκοντα, θα τα αναλύσουμε παρακάτω αλλά ο κύριος ρόλος ενός manager είναι να αναπτύξει στρατηγικές σταδιοδρομίας για τους καλλιτέχνες σε συνεργασία πάντα μαζί τους και, στη συνέχεια να χειριστεί όλο το συντονισμό αυτών των σχεδίων. Είναι υπεύθυνοι για την επίβλεψη και το συντονισμό του μάρκετινγκ, της δημοσιότητας, των κρατήσεων και των περιοδειών, της παραγωγής μουσικής, βίντεο και εμπορευμάτων, single, άλμπουμ και άλλων κυκλοφοριών προϊόντων, κερδίζουν χρηματοδότηση, εκδόσεις μουσικής, καθώς και για την εύρεση νέων πελατών για διαχείριση.

Καθήκοντα manager

Εδώ, λοιπόν, είναι ίσως οι τελικές εργασίες που αναλαμβάνουν οι manager. Πρέπει να είναι σε θέση να…

  • Αξιολογήσουν το ταλέντο, την αξιοπιστία τους και προσδιορίζουν τις δυνατότητές τους στην αγορά
  • Αναπτύξουν και να διαπραγματευτούν συμβάσεις και συμφωνίες
  • Βοηθήσουν στην ανάπτυξη ή υποστήριξη του δημιουργικού οράματος των καλλιτεχνών
  • Καθοδηγήσουν καλλιτέχνες στη μουσική βιομηχανία
  • Αναλύσουν δεδομένα με καθορισμό στόχων, παρακολούθηση και μέτρηση αποτελεσμάτων
  • Σχεδιάζουν επιχειρηματικά σχέδια, σχέδια marketingκαι κυκλοφορίας προϊόντων
  • Αναπτύξουν ή να συντονίζουν marketing και διαφημιστικό υλικό
  • Αναζητούν συμφωνίες ρεκόρ, εκπροσωπήσεις πρακτορείου και συμβόλαια έκδοσης
  • Κλείνουν εμφανίσεις και περιοδείες, και να αναπτύσσουν στρατηγικές με πράκτορες
  • Δημιουργούν και να διαχειρίζονται προϋπολογισμούς και ταμειακές ροές
  • Αναπτύσσουν δρομολόγια και να διαχειρίζονται ημερολόγια
  • Γράψουν επιχορηγήσεις και προτάσεις χορηγιών
  • Αναπτύσσουν και να συνεργάζονται με ομάδες παραγωγής
  • Δημιουργούν βάσεων θαυμαστών

Πρέπει όμως να κατανοήσουν όλοι τα δικαιώματα των καλλιτεχνών και πώς λειτουργούν αυτά με σεβασμό.

Leave a Reply