August 20, 2020 0

Η πανδημία επιτέλους εξασθενεί  και ήρθε πλέον η ώρα να παραδεχτούμε ότι υπήρξαν πολλές εξελίξεις που η επιχείρηση θα ήταν λάθος να απορρίψει.Είτε πρόκειται για την ανακάλυψη της ζωντανής μετάδοσης ως βιώσιμη πηγή εσόδων είτε για καλλιτέχνες που καλλιέργησαν πιο ουσιαστικές (και εμπορικές) σχέσεις με θαυμαστές, η καραντίνα ανάγκασε τη μουσική βιομηχανία να σκεφτεί εις βάθος νέους τρόπους ανάπτυξης.

Εδώ είναι τρεις από τις καλύτερες νέες ιδέες…

  • Καλλιτέχνες που σπάζουν τα δεσμά των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης – και ζητούν από τους θαυμαστές τους να τους στηρίξουν έμπρακτα.

Παράδειγμα είναι η επιτυχία του Neil Young με την αξιοποίηση του αρχείου του – μια άμεση συνδρομητική υπηρεσία που προσφέρει ψηφιοποιημένο περιεχόμενο από το παρελθόν, καθώς και ζωντανές ροές και ήχο υψηλής ανάλυσης του καταλόγου του.

  • Η ζωντανή μετάδοση γίνεται μεγάλη υπόθεση – και πολύ ανταγωνιστικό επιχειρηματικό πεδίο.

Υπήρξε πληθώρα startups που αναδύθηκαν τους τελευταίους μήνες, από το Instagram φαινόμενο Verzuz, έως την Caffeine, η οποία υπέγραψε μια πολυετή συμφωνία με τον Drake τον Φεβρουάριο για να φέρει το Ultimate Rap League στην πλατφόρμα του. Υπήρξε επίσης η είσοδος της πλατφόρμας Maestro (μέσω δεσμών με τους Katy Perry, Tim McGraw και άλλους), καθώς και η κυκλοφορία πολλών site όπως το Veeps από το συγκρότημα Good Charlotte, το Driift της Laura Marling και το Sessions του πρώην διευθύνοντα συμβούλου της Pandora, Tim Westergren.

  • Η άνοδος των ανεξάρτητων μουσικών (χάρη στο Ηνωμένο Βασίλειο) – και η αναβίωση των φυσικών πωλήσεων D2C (χάρη στην Taylor Swift).

Υπάρχουν δύο παράλληλες ιστορίες που συνεχίζουν να τρέχουν στη σύγχρονη δισκογραφική βιομηχανία: η εξαιρετικά κερδοφόρα δύναμη των μεγάλων εταιρειών και η ταυτόχρονη άνοδος καλλιτεχνών DIY που κάνουν τα πάντα μόνοι τους.

Αυτή η διπλή έκφανση των πραγμάτων ξεχνά μια ακμάζουσα κοινότητα εταιρειών που λειτουργούν στη μέση: ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες, καθώς και εκείνες τις ανεξάρτητες εταιρείες “υπηρεσιών” που συνεργάζονται με καλλιτέχνες που κατέχουν τα δικά τους πνευματικά δικαιώματα.